mandag 22. september 2008

Pinlig tur til apoteket

I går tok jeg turen til apoteket med en resept jeg hadde arvet av Ingvild (min eks-samboer fra Snertingdal). Jeg var overbevist om at det var ulovlig å hente ut andres resepter og var derfor ganske nervøs.Da jeg kom til skranken skjedde følgende:

Damen sier: Hei, hei, du skal ha det ja *smiler og taster heftig på tastaturet sitt*.

Thea tenker: Nå må jeg ikke bli avslørt.

Damen sier: Snertingdal ja, er det egen kommune eller? (hun fikk vel opp informasjon på skjermen om hvor Ingvild bodde, siden det var hennes resept)T

hea tenker: Faaaaaaen, det vet jo ikke jeg.

Thea sier: Ehm, ja, jeg tror da det.

Damen: *ser på meg med et blikk som sier "vet du ikke hvor du bor liksom?"*

Damen sier: Hvor er det Snertingdal ligger egentlig?

Thea tenker: Er det mulig! Jeg husker ikke... Det var enten Løten eller Gjøvik.

Thea sier: Det ligger vel i Løten.

Damen sier: Men ligger det ikke på andre sida av Mjøsa?

Thea tenker: Jeg døøør!

Thea sier: Jo, det gjør det (Løten ligger ikke på andre sida av Mjøsa, det gjør derimot Gjøvik som er Snertingdals kommune).

Damen sier: Det er ikke så nøye det altså... *taster mer på tastaturet, med et lattermildt uttrykk i ansiktet*Så gir hun meg varene og jeg går ut fra apoteket med ydmykelsen hamrende i meg. Da jeg kom hjem fortalte jeg om hendelsen til min mor og hun sa at det går fint an å hente ut resepter for andre. Jeg kunne altså bare ha sagt at det ikke var min resept...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar