mandag 22. september 2008

Iiiiingvild!

En dag, da jeg fremdeles hadde fisken min Judas innså jeg at bollen hans, nok en gang, var bitt av algebasillen. Vemodig satte jeg igang med øsing av sekretbefengt bollevann og plasserte Judas trygt i en liten boks. Jeg trodde i allefall at han var trygg. En venninne av meg fortalte meg en gang at en av hennes ivrige hannfisker, hoppet ut av en lignende boks. Litt betenkt fortsatte jeg vaskinga. Mens jeg sto der og skylte steinene syntes jeg at jeg så noe lite og svart fly forbi meg i sidesynet. I et par sekunder fortsatte jeg skrubbingen, men så gikk det opp for meg hva dette kunne ha vært. Med hjertet i halsen vrei jeg synet mot gulvet. Der lå han, tørr og forkommen på badegulvet..."I, I, Ih, Ih! Ingvi! INGVIILD! JUDAS ER PÅ GULVET, DU MÅ KOMME!! I full panikk løp jeg rundt og hylte "JEG TØR IKKE Å TA HAN OPP!!" Jeg pilte inn på kjøkkenet og henta steikespaden. Da jeg var tilbake på badet, hadde Ingvild, med den største ro, begynnt å pirke opp Judas med dopapir. Vi fikk ham til slutt oppi bollen og selv om han bare kunne svømme med en finne, var jeg lettet. Det groteske var at vi hadde diskutert om vi skulle drepe Judas for å kjøpe noen nye, finere fisker. Careful what you wish for!

1 kommentar:

  1. Hehehe, jeg ler fremdeles når jeg leser innlegg fra gamle dager. Glad du har lagt dem ut igjen - savner deg!

    SvarSlett