tirsdag 19. januar 2010

7 ting om meg


Jeg fikk en utfordring av Cathrine jeg gitt :) Å fortelle syv ting om meg selv som folk kanskje ikke vet. Først tenkte jeg at det skulle bli lett, men faktisk ikke altså... De beste venninnene mine vet jo det meste om meg som er verdt å vite. Så derfor får jeg bare velge 7 ting folk som ikke kjenner meg kan få vite.

1 Jeg liker ikke å være alene i et hus når jeg skal sove. Jeg blir så engstelig av meg, og ligger med dunkende hjerte og lytter. Spesielt når jeg er hjemme hos mamma og pappa og er alene i et stort hus. Da pleier jeg å ligge i stua for å ha full oversikt over trappa ned mot ytterdøra. Jeg setter noen ganger på en koselig dvd i bakgrunnen for å tenke på andre ting. I verste fall ligger jeg våken helt til det begynner å lysne ute. Haha, dette høres jo heeelt, jaja :)

2 Dersom noen skulle overrasket meg med en blomsterbukett hadde jeg satt større pris på en selvplukket bukett med markbomster enn roser.

3 Jeg elsker sushi. Jeg får et drømmende blikk bare noen nevner det, og da jeg vurderte å flytte fra Hamar til Drammen var faktisk tilgangen på sushi tungtveiende, hehe :)

4 Jeg er livredd for skogsnegler. Og da mener jeg ikke bare at jeg hyler litt og vifter med hendene om jeg ser en... Hjertet synker ned i magen, og jeg rygger bakover. Et skikkelig adrenalinkikk er å skritte over en slimete skogsnegle. Spesielt de hvite, hvor man praktisk talt skimter alle innvoldene gjennom den blåhvite huden. En gang tråkket jeg på en liten skogsnegle i bare sokkelesten. Følelsen av at den lille slimkladden som brister under foten og det våte kalde slimet som trekker seg inn i sokken. Fy fa... Bare det å tråkke på en myk kongle får meg til å hoppe.

5 Jeg er fire cm lavere enn gjennomsnittskvinnen.

6 Jeg suger på å ta i mot "gentleman-hjelp". Prøv å være gentleman mot meg, det funker ikke. Jeg ønsker helst å bære mine egne ting og betale for min egen mat. Jeg har maaange ganger protesterende hjulpet pappa med å felle trær, bære stokker, måke snø, spa uendelige lass med grus. Og selv om det ikke akkurat er så kult så er jeg litt stolt etterpå, og liker å høre at pappa synes jeg er sterk :)

7 En av mine største drømmer er å kjøpe et gammelt småbruk.

8 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅÅ så god du e....mamma.

    SvarSlett
  2. haha så kult du skriver så bra Randi

    SvarSlett
  3. Oi, viste ikke at du var så redd for å være alene hjemme, hehe.

    Og det der med gentelmanting, det skjønner ikke jeg meg på helle, hehe. Glenn SIgurd prøvde å holde opp døra for meg en gang, og jeg ble bare stående og se dumt på han og lurte på hvorfor han ikke gikk ut, hehe.

    SvarSlett
  4. Heia! :) Koselig blogg :) Vet ikke om du fikk med deg en kommentar jeg slang inn på et innlegg fra i fjor jeg.. Men var på innelegger om Hellas, hvor i Hellas var du? :D

    SvarSlett
  5. Puscado: Vi var i Phytagorion, en liten by på Samos :) Veldig koselig sted. Ganske rolig.

    SvarSlett
  6. Ventet kanskje ett minutt eller to før jeg malte.
    Male med akvarell går veldig fint:)

    SvarSlett
  7. you are very beautufully...and very nice smile

    SvarSlett
  8. hi...baby girls...

    SvarSlett