onsdag 30. september 2009

Norsk Folkemuseum på Bygdøy

Jeg elsker museer og drar på folkemuseet på Bygdøy hvertfall en gang hvert år. Der kan man titte inn i hus fra 1600-tallet til vår tid. De har konstruert en egen by, med posthus, apotek, tannlege og kolonial (hvor man kan kjøpe drops og såpe), fra forskjellige tidsepoker. Spesielt liker jeg stemningen man får av å gå inn i et mørk og kaldt gammelt hus, med tjærelukta i nesa. Jeg anbefaler museet til alle, spesielt folk med barn :) Sist gang jeg var hjemme var jeg der med Ida, og vi fant ut at to timer gikk veldig fort!





Ps! De to første helgene i desember er det julemarked i "gamlebyen" på museet. Det er helt fantastisk. Med snø, boder med gammelt og nytt håndtverk, glasserte epler, fakler og julenek. Åh, som jeg gleder meg :)

1 kommentar:

  1. Ja! Jeg har vært der en gang og skal dit difinitivt igjen. Kult at du liker historie! Det gjør jeg også :-) Du kommer til å bi en kjempe god lærer, Thea. Jeg er så glad for at du vil bli akkurat det.

    SvarSlett