søndag 25. oktober 2009

Anne Karin Eltad

For tiden hører jeg på en serie om Julie Storvik som Anne Karin Elstad har skrevet. Jeg drømmer meg heeelt bort... Kan sitte rett opp og ned i den røde stolen min og høre i flere timer :) Jeg anbefaler alle å låne en lydbok, det fungerer så bra som avkobling!



Ellers er det bare tre uker til jeg skal ha praksis igjen, gruer meg alltid litt til det. Det er så slitsomt. Hele situasjonen hvor en lærer sitter og ser på deg mens du underviser er så kunstig. Jeg blir i allefall helt utmattet. Denne gangen er det bare to uker da, og på 4. trinn, så det blir nok koselig :)

Jeg har vært veldig heldig med begge praksisgruppene jeg har hatt. Første gangen var jeg på gruppe med to jenter og en gutt, mens sist var det meg og tre gutter. Jeg er veldig glad i begge gruppene, men jeg må si at det er ganske deilig å være med bare gutter (eneste ulempen er all fotballpraten). De har en egen evne til å ta ting litt mer på sparket, og ikke stresse så fælt (vil jeg påstå). Jeg kan sitte tre timer på rommet mitt og forberede et undervisningsopplegg, og når jeg kommer på skolen dagen etter har guttene tenkt å forberede sitt i matpausen. Kunne ønske jeg var litt flinkere til å stresse mindre... Det må jo være en gyllen middelvei så klart :)

1 kommentar:

  1. To uker er det til praksis! ;)
    (Jeg også er veldig spent, gru-gleder meg)
    M

    SvarSlett