onsdag 1. oktober 2008

KRL

Where to start sier jeg bare... Jeg hadde jo egentlig gleda meg en stund til å begynne med KRL dette året, men oi for et fag. Mitt inderligste ønske var at lærerene skulle være litt eksentriske misjonærer med ugandaeffekter og et brennende engasjement. Noe slikt ble det altså ikke. En mannlig og en kvinnelig teolog med verdens trausteste forelesninger ble det. Altså, å høre på fire timer med forelesning om jødenes høytider og evangelier fra bibelen uten visuelle medier kan bli litt heftig for en liten hedning. Man kan komme frisk og opplagt til timen, men på slutten av dagen er alt av livskraft som sugd ut av en. Men for all del, de vet å sprite opp av og til... Her om dagen ble vi presentert en to timer lang framvisning av lysbilder fra Israel på 80-tallet. Om ikke det rister liv i undervisninga så vet ikke jeg.

Tegninger som den over er å finne flere steder i notatblokka hvor KRL er overskrift...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar