tirsdag 2. desember 2008

Randis suppe!

Her kommer oppskriften jeg sa jeg skulle legge ut. Nam, nam! :D

Til tre personer: 1 sitron, 2-3 stykker hvit fisk, 250 g reker, en gul løk, chili, hvitløk, basillikum, oregano, 400g hakkede tomater, 1 liter fiske- eller grønnsakbuljong, tre poteter per person.

Legg poteter, tomater og løk lagvis, krydre mellom hvert lag. Hell på buljong. Kutt opp hvitløk og chilli. Legg i lagvis. Kok i 20 til 30 min eller til potetene er møre. Legg i fiskebiter og småkok til de er ferdige (7-10 min). Legg i reker og klem over saften fra en til to sitroner. Kakaviasuppen kan serveres med finhakket kruspersille og dragesmør med brytebrød. Velbekomme:)

Dragesmøret er jeg ikke sikker på om jeg husker oppskriften på, men jeg prøver:

Bland smør, chilli (en centimeter), litt sitronsaft, hvitløk og salt og pepper. Veldig godt!

3 kommentarer: